Wednesday, November 4, 2009

Groovy ^big^ Day..

17 October 2009..
Orang Hindu sedang meraikan perayaan Happy Deepavali..

Tapi kami.. tegar kat Dewan Taman Ibu Kota, sambil makan-makan & kenduri kesyukuran menyambut kehadiran menantu baru.. siape lagi.. Encik Ted lah! =)

The theme was Mauvey.. *winks*
Ingat tak entry ni? Hehe.. As usual, meh kita wat post moterm kay...

Waktu ini @ 9.57 am, bulan depan:

  • Mungkin sy sedang berhempas pulas memakai baju yang mungkin tidak muat.. >> 9.57 belum test baju lagi.. tak teringat kat baju lagi sbb tgh dok sebuk top up inai cepat2 before kak mimi sampai..
  • Mungkin saya turun lagi 3 kilo.. or worst! naik lagi 3 kilo.. >> yeay! i lost 5 kgs (even xsmp target 9 kgs, but baju wa that day muat & nicely wrap my body la..) TQ Coach Wawa!! Lap u!
  • Saya tidak lagi CikGroovy pada hari ini.. (saya masih sorang manusia laa giler.. ) ;p >> heheh.. Yupey.. I'm 16hours memegang title of Mrs. Ted Groovy
  • Mungkin saya sedang membebel2.. or worst melalak sebab ade benda yang tak kena.. cecheh! nervous la katekan... >> heheh! takde.. gua cool jer time ni (depan org la.. dlm hati nervous tak sempat top up inai... pastu ade gak adegan bebel sbb orang alihkan tempat i simpan door gift..) ;P
  • Atau mungkin saya sedang kena bebel ngan Mama!! sebab belum mandi or Worst! belum bangun tidur!! >>> ahaha... despite of sleeping @ 2.30 am that nite, excited nak naik pelaminnya pasai, lps subuh wa tidur sejam je.. hahaha.. dah slps dibebel beberapa kali, saya akhirnya berjaya mandi pada jam 10.20 am.. ^_^
  • Mungkin Aiman sedang berlari2 anak dikeliling rumah sambil cubaan memasuk bilik saye.. tapi sorry yerr aiman.. Achik tgh nervous nih... hahah.. "Hah! Along... jgn angkat adik tu.. dah siap kebelum.. pegi mandi dulu.. dah la kening tak takde.~ (Along Honey had shaved her eyebrow last Saturday @ 12/9/09. budak ni betullaa..) >>> Along's eyebrow had grown and balancing tak lari dah.. heheh... Aiman sedang relax2 kat hall depan smbil gembire pakai baju melayu.. hehek! tiada cubaan memasuki bilik achik nampaknya.. huhu.. kejam!
  • Minta2 Mama sihatla hari ini nanti... nanti mesti mama tgh dok sembang2 ngan maklong, mamacik, makngah.. sambil tak lupe mmberi arahan terakhir kepada kami sumer.. ngeh2! ampun Ma.. =P >> Mama yupe, Alhamdulillah she was doing well that day! ^_^ gave us the last reminder - yupe! ;p kesian mama dok ulang2 check ape yang tinggal... sbb time ni dah ready nak gi dewan.
  • Mungkin juga tengah on the phone dengan En. Ted.. ape lagi membebellaa.. "dah bangun ke belum? bile mau datang.. bla bla bla.." gossh! mesti tetibe Ted rase nyesal dah pagi nih.. heheh.. ;P terime jela eakkk... >> on d phone yupe, tanye kul brape nak sampai.. hehe.. but no membebel (mungkin ted bertambah kaseh pada saya pagi itu sbb takde bebelan.. hahah ;p)
  • Yang Pasti, Papa yang paling cool... heheh tugasan berat dah settle semalam (as in oct nntila). So, Papa maybe just sitting at the hall with Pak Long, Papacik (InsyaAllah, pray to Allah, Papacik will be discharged from the hospital by now~then~errghh as in oct la, u got what i mean kan) n Pak Ngah. Waiting for the ladies to be prepared. Or, maybe he'll assist bahwe to get ready. >> Hehe, as expected.. He's the coolest.. siap pepagi kuar gi betulkan direction-board sket.. pastu mandi2 n relax2.. But unfortunately, there was no Papacik in the pictures (Al-fatihah to Arwah) and Pak Ngah & Pak Long already went to Dewan. Abahwe disiapkan oleh anak lelakinya (Poksu + Pokder)
  • Mungkin port paling riuh ialah didapur, meja makan, hall tv (dedue). kat depan mesti bapak2 tgh rehat2.. >> huhu.. yupe! didapur.. orang carik sarapan.. hall TV diconquer oleh kekanak riang (ade yg tgh siap2, ade yg dok tgh lari dr dipakse mandi pagi, ade yang aik-relax-je ko-tgk-tv-eak? hehe.. ) & yg paling happening actually hall depan sbb sumer orang dah siap tgh lepaks2 sambil tunggu time nak berangkat...
  • Mungkin ade isu hangat pasal politic ka pasal bola ka nnti.. lagi laa gawat.. >> thanks god takde isu gawat selain isu tarian pendet itu... hehe... sumer dok risau we all nak gi honeymoon ;p
  • Mungkin saya sedang tunggu kak mimi datang.. "dik bawak air sikit untuk kak mimi". or, dah sedang dalam proses penyiapan.. huhuh... >> yupe, sambil nervous baru sebelah je tangan sempat top up inai.. hehehe.. thanks to Puan Azie (my best buddy) yg setia melayan kerenah aku nak top up inai.. hiks hiks.. ;p
  • Mungkin Nenek Nab (my neighbour) ngan Cik Ani dah dtg jengah2. >> diorg dah dtg smalam, today terus jumpe di dewan yer.. tapi pagi tu ade jap nenek datang.. hehehh
  • Mungkin saya sedang blushing2 sambil nyorok blakang langsir.. or worst.. gigit langsir tu.. ;P >> hahaha, langsir celah mane... sumer dah kena ikat... lagipun inai tak abeh top up, takde mase gua nak blushing... (camne la dulu aku leh teringat sempat nak blushing time saat2 genting ni.. pelik tul) ;P
  • Saya dah kena panggil seseorang itu sebagai suami or worst a****. Hahahah! Nak gelak guling2.. mcm emoticon tu.. hahahaahhaha.... ok stop. >>> haha tak.. tak gelak guling2 time nieh.. aku tgh top up inai, remember??.. hahaha.. panggilan tak berubah lagi time ni.. still u/i ;p
Bace balik, kelakar rase ini yang aku fikir mase 17/9/2009 aritu eak? ;p ~ sangat weird@!

Ok, dah settle post moterm, kite view citer bergambar laks eak...
Hehe..

Sessi Top-up Inai..

Sebab inai dah tak kaler merah hati yang kusukai.. huhu.. jadik Azie terpakse menjadi mangsa tolong top upkan...

Alalala... K Linda & Alya.. (K Linda: Ler.. baru nak top up inai skang?)

Sampai ke dewan..

Hehe..Time ni blushing-blushing gak (slps incident keta pengantin masuk smp dpn pintu dewan.. bahana 'orang' degil.. chiss)


The flower gurlss... soo cute & luvly... (^_^)

Bersanding di atas Pelamin...

Bersanding adalah satu pekerjaan yang amat letih yaa rakan2.. (sbb kena duk diam, smile sweetly, badan tegak, kepala dongak sikit jgn dongak sangat.. takleh toleh kiri kanan, jgn berborak2 ngan laki sendiri.. jgn babai2 orang or jgn wat peace) fuhh.. seriously, being me - i can't stand/sit still for more than 2 minutes.. i'll fidget (ala-ala budak hyperactive walau dah tua bangke cam ginih)..

Tapi rase best bile kite sendiri bersanding kat atas pelamin ialah (selain, prasan cam artis bile ramai orang tengok kat kite, sambil disimbahi flash kamera2 canggih depa)... Dapat tengok & menghayati silat performance dengan clear dan tanpa perlu jenguk2 kat blakang orang (akibat terlalu pendek.. ~_~) Huhu.. First time aku dapat tengok performance silat cengginih rupernye & diorang bersilat betul2 rupenye.. huhu.. (maafkan aku terlalu naive)



Bahan Bukti (cheh!) - sbb takleh cakap ngan laki sendiri, aku cakap ngan pengapit die.. hehehe... selamber..
skali kena snap! Deym.. ;P

Abeh Bersanding, ada bacaan doa by my Pak Ngah.
Then, acara bersalam.. tapi takpelah.. yg tu u all tgk dlm FB jelah...
Pastu, acare makan2 beradab -- walaupun yang lebihnya ambil gambar beradab yang lebih (i only managed to eat 3 half-full-spoon jer.. huhu..) Tapi bagus gak... sbb kalau tak mesti aku tak mampu mempertahankan kerampingan perutku ketika itu.. ;p
Settle acare makan beradab.. acara potong Kek.. Yeay! kita potong gune pedang.. tapi lupe lak nak attach kat sini.. hehe.. ~~~ Paling suker, coz my fav song "Let there be love, by Engelbert" menjadi lagu tema.. yeay!
Lepas tu.. acare bergambar beramai-ramai bersama keluarga kedua2 belah pihak... Sangat Gamat!! Ya Allah..
Pastu cam biasela... pengantin kena pusing satu dewan salam ngan sumer orang.. yg ni kitorang main ngelat.. haha.. salam org yg kenal jer.. ;p

Acare Baling bunge Tangan..

Ready.. Amek posisi masing2... Tahan napas.. kumpul tenaga...

Baling!!!! (budget cam ayu sket ;p)

Yeay! I nampak slim u... tengok hariz (the toddler with orange t-shirt)
Ini bukan single ladies jer yang berebut, bapak orang, atuk2 nenek sumer join.. ;P

And the winner iss...

My luvly sis ~ Angah! (Ahaha.. padehal mmg dah kawtim baik nyer)
Siap gembire amek gbr ngan cousins... hahaha... ;)

After that, Angah dah gembire dapat bunga.. kitorang pun sambung round balik..
Hehe.. Time ni abahwe baru balik dr dialesys.. so, kite amek gambar ngan die...

Terharu... Bahwe nangis tgk kitorang.. (T_T)
His first grand-daughter to be married.. huhu..
Terharu menerima cucu-ipar-lelaki first..


Priceless!!! The happy face of Mama & Papa..
Glad both of them are happy & healthy on my groovy day!
Luv u both! Muaxx!!


Our beautiful bestman - Fareez & bridemaid - Era!
Time ni depa dah boring kot tgk kitorang gi amek2 gambar & salam2.. hehehe..


The door gift from Jakarta ~ Tissue box & multi-purpose Case.


VIP Souvenir also from Jakarta
p.s ignore the blue pen.. it's not part of the souvenir.. ;p

3.30pm..
I'm still anxious meeting my long-time-no-see friendss..
Ted dah ajak2 nak gi outdoor.. (boring la tu, die tak kenal org sgt.. ;p)
Last2.. 3.50pm terpakse akur (yelah.. kena ikut cakap da skang.. chis..)
Skali.. on the way sampai ke tempat dituju, my friend call.. 2 orang ok! dah sampai tapi pengantin dah takde!! Ted anda adalah sangat Kejam! Saya mahu jumpa mereka... huhuh (T_T)
Prektis scene seniman bujang lapok..
"Bukankah ko tau kesukaan aku belacan.. kenapa ko masak nasik tak taruk belacan!!"
Tapi sbb ni zaman moden, muke pompuan kerek jer.. "ade aku kisah?" huhuh..
ampun Ted. ;p


Uppss.... Haus.. singgah jap beli air... before sambung perjalanan.. heheh...
Gambar outdoor? Saya sangat pemalu.. nantilah. ;p
Moment...

Aiman the adorable Berry.. Kepenatan! lps bermain secare solo dengan bebasnya di dewan...
Huhuhu...



Part of Hj Bakar & Hj Said Clanz went crazy!! hehehehe..
This is all of us... The weird yet close & happy family!!
(^_^)

2 comments:

Unknown said...

aku mau lg update.. especially the outdoor tuh..
hurry up..
isk isk...
serius aku miss ur wedding la.. sedih dowh.. takde gambar aku...
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

groovy ally said...

huhuhuhh... tula pasal... klu tak bleh kite amek gbr sesame bbyk n ko lyn aku wat aksi.. hik hik..

ehehe..
outdoor? err.. err.. (gigit hujung bantal) insyaallah klu ade kekuatan aku uplod eak.. wakakaka.. aku takleh tgk muke aku serious ala2 manjer giler.. haha.. ;P

 
blog design by suckmylolly.com

Template Modified and Brought to you by : AllBlogTools.com blogger templates