Wednesday, September 22, 2010

Drama Raya Raya Raya

Tak lengkap hidup seorang 'drama queen' tanpa drama di hari Raya......


Start daripada malam raya lagi dah aku buat drama...
Yelah, kate ini kali pertama berhari Raya Syawal dengan suami dan bukan kat umah mak ayah sendiri kan... huhu... sedih tau.. even umah gombak nun jauhnya 20mins dari keramat..
Tapi, aku dah tak ingat aper benda yang aku emo sangat malam tu.. haha... (>_<)/

Pagi tu bangun subuh, kejut Ted.. pastu mandi2, siap2 nak pegi umah mama keramat (MIL) untuk solat sunat Syawal.. Mata gua bengkak lagi, Insaf di pagi raye (haha).. Ted pulak naik syok kenakan aku.. saje jer kasik nangis lagi tau! Harapan nak kena pujuk di pagi syawal hanya tinggal harapan.. hahaha.. padan muka aku ;p

Sampai rumah Keramat, adik tegur.. Kak Ain kenape.. sakit mate ker.. ;p
Jamah skit pastu terus siap2 nak gi surau (dalam hati dok ingatkan, janganla tumpas air mate kat surau ni lagi..) Luckily... aku ngantuk mase dengar khutbah, so that aku takdela hujan2 time dengar khutbah/takbir mcm mase Raye Haji dulu. hahaha.. Sayu giler tau dengar orang takbir and i was 20mins away from my family. (Terus tukar plan aritu lepas makan balik gombak.. tambah pulak mama telefon lepas solat raye.. lagila aku hujan.. huhu)

Balik solat raye.. Drama lagi...
Drama jatuh tangge.. ahahaha... selipar licin.. chiss.. sebbaik adik ade tolong kaver malu.. kikikiki.. ;p dahla jatuh tu siap ade sound effect makcik-makcik kat belakang.. dengan kekawan ted lepak kat tepi2 tu... aduuuhh..


First Raye dah penuh dengan drama kan...
Tungguu.. drama tak berhenti setakat ni..


Balik Kelantan rumah tok mek Ted, aku lagi buat drama.. hahaha..
Cucu-cucu lain elok je salam2 takde nak nangis2.. last-last aku yang baru first time balik (and jumpe tok mek) tetibe nangis.. haha..
Actually start depada malam last before nak balik KL tu lagi. Tok Mek tengah sembang2 pastu nak makan kurma yang kitorang bawak balik tu, adele kurma ceklat semua..Tetibe, aku teringat arwah Makwe... same la.. excited bile anak cucu balik or bawakkan hadiah untuk die.. (even tgh type ni pun sedih lagi).. orang lain dok borak-borak gelak aku lari pi kat depan tahan air mate.. huhu.. esoknye nak balik, tok mek dah berair2 mate anak cucu nak balik kl... balik pun setahun sekali (ade budak tu lagi pulak dah dekat 6 tahun tak balik.. sape le tu.. huhu ;p) aku pun takleh tahan terus tumpas jugak.. huhu.. sampai terlupe nak amek gambar ngan tok mek.. huhu..

Drama sambutan raye kali ni berakhir dengan tertinggalnye handphone aku kat dalam toilet rumah kawan Ted di Ayer Keroh, Melaka.. (yang aku baru first time datang. and tatau plak die tunang haritu, kitorang datang pakai baju t-shirt selamberr.. congrates ili.. ;)) dan menyebabkan aku kena amek half day hari Isnin aritu nak gi amek handphone kat MMU cyber.. sebbaik adik die nak balik ke mmu.. kot tak, ade yang aku kena pegi kat mmu melaka amek henpon punye hal.. huhu.. chiss. malu!


Yaa!! aku rase laa kan... urat ingatan (adeke?) aku yang putus mase bersalin haritu (masa bersalin, beratus-ratus urat kite putus kan..)
I tell u.. aku ni dah le mmg sejak azali lagi susah nak ingat.. Lepas dah dapat baby nih lagi teruk tahap ingatan aku.. huhu.. kena start makan minyak ikan lepas nih.. aduuhhh..
Kejap2 tanye: Eh handphone kite mane?
Pastu first day raye, gi umah besan MIL.. boleh ke tertinggal handbag kat umah die pastu tak ingat langsung sampaila akak ipar call tanye ade tak tertinggal handbag.. huhu... (>.<)

Okie, stakat ni dulu cerita drama raya 2010.. next kite cerite pasal sambutannye pulak.. hehe..
mencabar sungguh beraya bertiga nih.. heheh.. ;P


Baby iman tidur.. orang keliling dok haruk pikuk nak amek gambar.. baby maintain cam takde paper.. huhu..




Akhir kate...


Kami mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri (raye sebulan kan...) kepada semua.. =D

(abaikan susuk tubuhku yang mengembang ituuu)

0 comments:

 
blog design by suckmylolly.com

Template Modified and Brought to you by : AllBlogTools.com blogger templates